"Решение задач"
методическая разработка
Автор: Соловьева Мария Васильевна, учитель начальных классов, МБОУ "Хоногорская основная общеобразовательная школа имени С.С.Васильева", с.Хоногор, Усть-Алданский район, Республика Саха (Якутия)
В раздел начальное образование
Тема: Задача суоттааьына.
Сыала: Биир предмет сыанатын билиигэ задачалары билиьиннэрии.
Тегул уонна тунэтии таблицатын чинэтии 2-6 дылы, о5о бэйэтэ улэлиир
дьо5урун сайыннарыы.
Планируемые результаты: Учащиеся научатся решать задачи на приведение к
единице пользоваться таблицей умножения и деления , составлять план
решения задачи.
1
Тэрээьин чааьа.
2
Ыраастык суруйуу.(7)
3
.” Кун систиэмэтэ”
Экранна тугу керебутуй? (планеталары, куну,тегул таблицата 6
лаах)о5олорго ыйан таблицаны эппиэтин этэллэр.
Туох лишнэйий? (ордугуй?) Кун –сулус.
Таблицаттан туох итэ5эьий? (6х10)
4 . Биирдиилээн о5ону кытта улэ. ( логическая задача с недостатком
числовых данных). Тобулук ейге улэ.
а) ( Меркурий соруда5а). 8 куобах кулгаа5а кэстэр. Хас куобах саьа
сытар? Хайдах суоттаатын. Куобах 2 кулгаахтаах 8:2=4 (куобах)
б) ( Венера соруда5а). - Логическая задача с избытком данных .
- Кыылга 2 уна, 2 ханас, 2 илин, 2 кэлин атахтаах. Бу кыыл хас атахтаах? ( 2 илин, 2 кэлин атахтар ордук). 2+2=4 ( ноги) 2*2=4 ( ноги). в) ( Марс соруда5а). 1 печенье 10 мун буьар, 20 печенье биир лиискэ хас мун буьуой ? (10 мун буьар.- потому что их ставят в печь одновременно) . г) ( Юпитер соруда5а ). Ханнык 2 чыыьылалары эптэххэ 1 чыыьыла тахсыай? (0+1). д) ( Сатурн соруда5а ). Саамай кыра 2 бэлиэлээх чыыьыла5а хас уоннаах баарый. е) ( Уран соруда5а ). Хаас 2ата5ар турда5ына 4 кг ыйааьыннаах. 1 ата5ынан турда5ына хас кг буолуой хаас? ( 4 кг) . ё) ( Нептун соруда5а). Груша яблокотаа5ар «>» ыарахан. Яблоко персиктаа5ар «>» ыарахан. Хайаларын ыйааьына ыараханый? ( груша). Биьиги тугу гынныбытый? Задача суоттаатыбыт.. Бу уруокка биьиги сана типтээх задача суоттуохпут , таблица5а толорон. 5 Улэлииргэ бэйэни билиьиннэрии. Дуоска5а быьаарыы проекторынан сана типтээх задачаны 6 Таблица5а таба толоруу. Тута бэрэбиэркэлээьин. а) О5олор ма5аьыынтан 5 шт ручка атыыластылар 40 солк тэлээтулэр. Ахсаана -5, уопсай ороскуота-40, тугу билиэхтээхпитий? 1 предмет сыанатын билээри тугу гынабыт? Уопсай ороскуотун ахсааныгар тунэтэбит (40:5=8) cолк. б) О5олор 3 уруучуканы ыллахтарына теье харчыны ороскуоттуохтарай? Сыаната Ахсаана Уопсай ороскуот Тэн
в) О5олор 6 уруучуканы ыллахтарына хас харчыны ороскуоттуохтарай? Түмүк : 1 предмет сыанатын билээри. Уопсай ороскуоту түҥэтэбит ахсааҥҥа. 6 Задача №1. Стр 46 -Аа5абыт задачаны. -Туох биллэрий ? Ханнык чыыьылалар баалларый? 5-?, 10,3, тэн -Тугу билиэхтээхпитий? Задача боппуруоьугар эппиэттээри 3 кун тэьэ о5уруот аьын ороскуоттаабыттарын билэбит дуо? (Биир кун хас кг о5уруот аьын орокуоттаабыттарый?) Задача5а биир кун теье кг ороскуоттаабыттара биллэр дуо? Хайдах билиэххэ себуй? Уопсай ороскуоттаабыт о5уруоттарын астарын 5 куннэ тунэтэбит хас сиэбит куннэригэр Ханнык ыйытыыга биьиги эппиэттиибитий бастакы дьайыытыгар.(хас о5уруот аьын биир куннэ ороскуоттаабыттарый? Ханнык ыйытыыга эппиэттиибитий биьиги иккис дьайыытыгар (3 куннэ теье о5уруот аьын ороскуоттаабыттарый? Задачаны суоттаан 1) 10:5=2 (кг)-биир куннэ ороскуоттаабыт о5уруоттарын аьа. 2) 2*3+6 (кг) – Эппиэтэ: 3 куннэ орорскуоттаабыт о5уруоттарын аьа Тумук: -1 кун тэьэ о5уруот аьын ороскуоттаабыттарын билиэхтээхпит? Ону хайдах билэбит? 7 Сынньабыл.
Задача суоттаатыбыт , аны «Аптаах тыллары» ,вежливые слова төһө билэ5ит? - Растает , даже ледяная глыба от слова теплого. ( спасибо) - Зеленеет старый пень, когда услышит ( добрый день) - Если больше есть не в силах, поварам скажи ( спасибо) - Мальчик вежливый и развитый говорит при встрече ( здравствуйте) - Когда нас бранят за шалости, говорим ( прости , пожалуйста) - И во Франции, и в Дании на прощанье говорим ( до свидания) Вежливые слова Формы приветствия: Здравствуйте Доброе утро Добрый день Добрый вечер Формы прощания: До свидания До скорой встречи Формы благодарности: Спасибо Большое спасибо Благодарю вас Формы пожеланий: Всего хорошего, всего доброго, будьте здоровы, спокойной ночи,приятного аппетита. Формы извинения: Простите ,пожалуйста, Извините ,пожалуйста Формы просьбы: Пожалуйста, будьте добры, будьте любезны, прошу вас Стихи Михаила Танича “Волшебные слова” Извини, Пожалуйста, Прости И разреши. Это не слова/, а ключик от души . Кроме нашей спутницы- Таблицы умножения-
Есть еще таблица – Таблица уважения! Помните ,как азбуку, Как дважды два: “Спасибо” и “пожалуйста”- Волшебные слова! Всюду ,где нескромному Укажут от ворот, Вежливый попросит И пройдет. Перед словом вежливым Двери отворяются! Пусть оно почаще всюду повторяется . Помните,как азбуку, Как дважды два: “Спасибо” и “пожалуйста”- Волшебные слова. 8.Задача №2 (самостоятельная работа, о5олор улэлэрэ) Дуоска5а таблицата онор суоттаа Сыаната ахсаана Уопсай ороскуота ? (Тэн) 6м 18 солк 9м ? Суоттааьын: 1) 18:6=3 солк – 1 м лиэнтэ сыаната 2) 3х9=27 солк Эппиэтэ: 9м лиэнтэ сыаната 27 солк. 9 Холобур суоттааьына №3 Стр46 (3,4 столбиктары)Взаимопроверка, взаимооценка) КСО 10 Толкуйдаа, кырааскалаа. Бэрэбиэркэлээ. 2м < 8дм 17cм >71мм 2дм > 52см 4см > 30мм Сеп диэбит холобурдаргын кыьылынан кырааскалаа Сыыьа диэбиккин от куе5унэн 11 Рефлексия : Билиигин бэрэбиэркэлэн уонна ситиьиигин сыаналан Кинигэ5э стр 46
сыаната ахсаана Уопсай ороскуота ? 6 массыына 48солк Суоттааьына :48:6=8(солк) эппиэт: биир массыына сыаната 8 солк. 12. Тумук. - Туох сананы биллигит? - Ханнык теманы хатылаатыгыт? - Саамай туохха ыарыр5аттыгыт? - Тугу сэбулээтигит? 13.Дьиэ5э улэ. Учебник №3,№5. 14. Сыаналар. Использованная литература: 1/Газета: Начальная школа 38/ 2003г. Таблица умножения на 6” Солнечная система. 2/Газета Начальная школа 02/2004г Таблица уважения. 3/Стихотворение М.Танича “Волшебные слова” 4/Газета Начальная школа 7/2010г Конкурс “Разминка” 5/Газета Начальная школа 7/2010 Игры “Сто” 6/Открытые уроки.1-4 кл .авторы: Т,В,Титкова, Э,З,Горбачева. 2011г 7/ Газета Начальная школа 3 /2011
- Кыылга 2 уна, 2 ханас, 2 илин, 2 кэлин атахтаах. Бу кыыл хас атахтаах? ( 2 илин, 2 кэлин атахтар ордук). 2+2=4 ( ноги) 2*2=4 ( ноги). в) ( Марс соруда5а). 1 печенье 10 мун буьар, 20 печенье биир лиискэ хас мун буьуой ? (10 мун буьар.- потому что их ставят в печь одновременно) . г) ( Юпитер соруда5а ). Ханнык 2 чыыьылалары эптэххэ 1 чыыьыла тахсыай? (0+1). д) ( Сатурн соруда5а ). Саамай кыра 2 бэлиэлээх чыыьыла5а хас уоннаах баарый. е) ( Уран соруда5а ). Хаас 2ата5ар турда5ына 4 кг ыйааьыннаах. 1 ата5ынан турда5ына хас кг буолуой хаас? ( 4 кг) . ё) ( Нептун соруда5а). Груша яблокотаа5ар «>» ыарахан. Яблоко персиктаа5ар «>» ыарахан. Хайаларын ыйааьына ыараханый? ( груша). Биьиги тугу гынныбытый? Задача суоттаатыбыт.. Бу уруокка биьиги сана типтээх задача суоттуохпут , таблица5а толорон. 5 Улэлииргэ бэйэни билиьиннэрии. Дуоска5а быьаарыы проекторынан сана типтээх задачаны 6 Таблица5а таба толоруу. Тута бэрэбиэркэлээьин. а) О5олор ма5аьыынтан 5 шт ручка атыыластылар 40 солк тэлээтулэр. Ахсаана -5, уопсай ороскуота-40, тугу билиэхтээхпитий? 1 предмет сыанатын билээри тугу гынабыт? Уопсай ороскуотун ахсааныгар тунэтэбит (40:5=8) cолк. б) О5олор 3 уруучуканы ыллахтарына теье харчыны ороскуоттуохтарай? Сыаната Ахсаана Уопсай ороскуот Тэн
в) О5олор 6 уруучуканы ыллахтарына хас харчыны ороскуоттуохтарай? Түмүк : 1 предмет сыанатын билээри. Уопсай ороскуоту түҥэтэбит ахсааҥҥа. 6 Задача №1. Стр 46 -Аа5абыт задачаны. -Туох биллэрий ? Ханнык чыыьылалар баалларый? 5-?, 10,3, тэн -Тугу билиэхтээхпитий? Задача боппуруоьугар эппиэттээри 3 кун тэьэ о5уруот аьын ороскуоттаабыттарын билэбит дуо? (Биир кун хас кг о5уруот аьын орокуоттаабыттарый?) Задача5а биир кун теье кг ороскуоттаабыттара биллэр дуо? Хайдах билиэххэ себуй? Уопсай ороскуоттаабыт о5уруоттарын астарын 5 куннэ тунэтэбит хас сиэбит куннэригэр Ханнык ыйытыыга биьиги эппиэттиибитий бастакы дьайыытыгар.(хас о5уруот аьын биир куннэ ороскуоттаабыттарый? Ханнык ыйытыыга эппиэттиибитий биьиги иккис дьайыытыгар (3 куннэ теье о5уруот аьын ороскуоттаабыттарый? Задачаны суоттаан 1) 10:5=2 (кг)-биир куннэ ороскуоттаабыт о5уруоттарын аьа. 2) 2*3+6 (кг) – Эппиэтэ: 3 куннэ орорскуоттаабыт о5уруоттарын аьа Тумук: -1 кун тэьэ о5уруот аьын ороскуоттаабыттарын билиэхтээхпит? Ону хайдах билэбит? 7 Сынньабыл.
Задача суоттаатыбыт , аны «Аптаах тыллары» ,вежливые слова төһө билэ5ит? - Растает , даже ледяная глыба от слова теплого. ( спасибо) - Зеленеет старый пень, когда услышит ( добрый день) - Если больше есть не в силах, поварам скажи ( спасибо) - Мальчик вежливый и развитый говорит при встрече ( здравствуйте) - Когда нас бранят за шалости, говорим ( прости , пожалуйста) - И во Франции, и в Дании на прощанье говорим ( до свидания) Вежливые слова Формы приветствия: Здравствуйте Доброе утро Добрый день Добрый вечер Формы прощания: До свидания До скорой встречи Формы благодарности: Спасибо Большое спасибо Благодарю вас Формы пожеланий: Всего хорошего, всего доброго, будьте здоровы, спокойной ночи,приятного аппетита. Формы извинения: Простите ,пожалуйста, Извините ,пожалуйста Формы просьбы: Пожалуйста, будьте добры, будьте любезны, прошу вас Стихи Михаила Танича “Волшебные слова” Извини, Пожалуйста, Прости И разреши. Это не слова/, а ключик от души . Кроме нашей спутницы- Таблицы умножения-
Есть еще таблица – Таблица уважения! Помните ,как азбуку, Как дважды два: “Спасибо” и “пожалуйста”- Волшебные слова! Всюду ,где нескромному Укажут от ворот, Вежливый попросит И пройдет. Перед словом вежливым Двери отворяются! Пусть оно почаще всюду повторяется . Помните,как азбуку, Как дважды два: “Спасибо” и “пожалуйста”- Волшебные слова. 8.Задача №2 (самостоятельная работа, о5олор улэлэрэ) Дуоска5а таблицата онор суоттаа Сыаната ахсаана Уопсай ороскуота ? (Тэн) 6м 18 солк 9м ? Суоттааьын: 1) 18:6=3 солк – 1 м лиэнтэ сыаната 2) 3х9=27 солк Эппиэтэ: 9м лиэнтэ сыаната 27 солк. 9 Холобур суоттааьына №3 Стр46 (3,4 столбиктары)Взаимопроверка, взаимооценка) КСО 10 Толкуйдаа, кырааскалаа. Бэрэбиэркэлээ. 2м < 8дм 17cм >71мм 2дм > 52см 4см > 30мм Сеп диэбит холобурдаргын кыьылынан кырааскалаа Сыыьа диэбиккин от куе5унэн 11 Рефлексия : Билиигин бэрэбиэркэлэн уонна ситиьиигин сыаналан Кинигэ5э стр 46
сыаната ахсаана Уопсай ороскуота ? 6 массыына 48солк Суоттааьына :48:6=8(солк) эппиэт: биир массыына сыаната 8 солк. 12. Тумук. - Туох сананы биллигит? - Ханнык теманы хатылаатыгыт? - Саамай туохха ыарыр5аттыгыт? - Тугу сэбулээтигит? 13.Дьиэ5э улэ. Учебник №3,№5. 14. Сыаналар. Использованная литература: 1/Газета: Начальная школа 38/ 2003г. Таблица умножения на 6” Солнечная система. 2/Газета Начальная школа 02/2004г Таблица уважения. 3/Стихотворение М.Танича “Волшебные слова” 4/Газета Начальная школа 7/2010г Конкурс “Разминка” 5/Газета Начальная школа 7/2010 Игры “Сто” 6/Открытые уроки.1-4 кл .авторы: Т,В,Титкова, Э,З,Горбачева. 2011г 7/ Газета Начальная школа 3 /2011
В раздел начальное образование

