Создание сайта учителя и воспитателя
Публикация авторских работ и материалов
Свидетельство о публикации на сайте

"Mode/Fashion"

конспект интегрированного урока(немецкий и английский языки)

Автор: Екимова Наталия Анатольевна, учитель иностранного языка, МБОУ Лицей №11, город Ульяновск



В раздел основное общее образование



МБОУ “Многопрофильный лицей №11 им. В.Г. Мендельсона” Ульяновск
Интегрированный урок

немецкого языка и английского языка

Класс
6
Учитель немецкого языка:
Тиханова Екатерина Евгеньевна
Учитель английского языка:
Екимова Наталия Анатольевна
Цели урока:

1.
Активизация лексического материала по теме “Mode/Fashion” (на немецком и английском языках).
2.
Контроль навыков работы с текстом (на английском языке).
3.
Активизация умений монологической и диалогической речи по теме (на немецком и английском языках).
4.
Составление словаря учащимися по теме урока (на немецком и английском языках). № Этапы урока Ход урока Оснащение 1 Организационный момент (на английском языке)
English Teacher (E.T.):
-Good morning. I am glad to see you. Sit down, girls! Sit down, boys! Let’s start our work! 2 Введение в тему. Актуализация темы (на английском языке).
E. T:
-Spring is in the air. I’d like to walk around the streets, listen to the music or recite poems … By the way, do you like poetry?
Pupil 1:

E.T:
-What poems do you prefer?
P1:

P2:
… -Let’s read the poem! Let’s take the card, please! Read it in chain! -What is the poem about?
P:
(… about clothes) -What are we going to speak about?
P:

E.T:
Right you are! Now find the words meaning “Clothes”. Стихотворение (раздаточный материал)
*Приложение 1
3 Активизация лексики по теме (фронтальная беседа на английском и немецком языках)
Deutsche Lehrerin (D.L):
- Ich bin froh, ihr kennt viele englische Woerter zum Thema “Kleidung”. Seht an die Tafel! Hier sind englische und deutsche Woerter. Macht bitte 2 Gruppen aus diesen Woertern und lest vor! Wer moechte beginnen?
P1234
…: (работа у доски) Карточки со словами на английском и немецком языках (магнитная доска)
*Приложение 2

4 Работа с текстом (чтение, беседа по вопросам учителя на английском языке)
E.T:
- You look smart and attractive. You wear your school uniform during the day time. But! -What do boys and girls prefer to wear after their lessons? - Who follows fashion more often: boys or girls? - Do you like extravagant or conservative style? - What do you prefer buying: fashionable/stylish clothes or casual things? -What do you prefer: hand-made clothes or design clothes? - Is it possible to dress well in Ulyanovsk without spending a great deal of money? - What is more important for you: a person’s appearance, a person’s clothes or a person’s behavior? - Now let’s read the text!  Read  Find in the text the English variant So, young men try to wear trendy clothes but they look very much alike. But many-many years ago the situation was quite different to my mind. -Who wants to be a designer and try to change the clothes of this young lady? Распечатка текста
*Приложение 3
компьютерная презентация (слайд 1и 2) Демонстрация одежды разных эпох на примере куклы 5 Развитие навыков письменной речи (работа в парах на немецком языке)
D.L:
- Aber alles ist anders geworden, und die Mode auch. Ich glaube, die Kleidung im 19. J.h. war sehr schick, bequem und modern. Jetzt macht bitte diese Aufgabe! Arbeitet zu zweit! Lest die Texte vor und macht den Text wieder ganz! Seid ihr bereit? Wer möchte vorlesen? Слайд 3 и
*Приложение 4
Тексты (раздаточный материал для работы в паре) 6 Развитие навыков монологической речи (немецкий язык)
D.L:
-Jetzt seht bitte ans Bild und besсhreibt es! Gebraucht den Text! Слайд 4
7 Развитие навыков диалогической речи (работа в парах на немецком языке и английском языках)
-
While visiting famous fashion centres, you can visit shops. Let’s complete and reproduce 2 dialogues (in the shop/im Geschaeft)!
*Приложение 5
8 Составление словаря учащимися по теме урока (на немецком и английском языках) Домашнее задание
E.T:
- Teenagers have a lot of hobbies now days. One of them is travelling. While visiting famous fashion centres, you can visit shops and buy trendy clothes for yourselves. Let’s make your own vocabularies and try to use necessary words and expressions! (пишут, озвучивают, составляют диалог по-немецки и по-английски).
E.T:
- Now you are ready to visit the best shops in London or in Berlin.
D.L:
- I cannot say that fashion is my passion. Fashion comes and goes and looking clean and tidy is more important than looking stylish.
E.L:

D.L:
- Und zu Hause musst ihr folgendes machen ... - Danke für die Arbeit!
E.T:
- Thank you for your attention!
D.L:
- Die Stunde ist zu Ende!
E.T:
- The lesson is over! Слайд 5,6,7,8,9. Составление словарей
*Приложение 6
Задание на карточках (раздаточный материал)
*Приложение 7
Слайд 10

*Приложение 1

Calendar of Clothes
January is time for coats, for caps and fur-lined boots. February likes hats with flaps and zipped up colored ski suits. March can do with anoraks and jeans and wooly tops. April needs a change of clothes for sun and wind and raindrops. May brings cotton tee-shirts with jumpers still on hand. By June the skirts are skimpy, shorts are short for playing on sand. July comes along in bathing trunks and caps with dark green shades. August gets the sun suits out with balls and buckets and spades. September and it’s back to school, uniform, shirt and stripy tie. October brings scarves out again as leaves whirl up in the sky. November means turned-up collars against win and fog and storm. December shakes out party frocks. Christmas fun keeps everyone warm. Moira Andrew

*Приложение 2
trainers der Rock suit das Kleid cotton T-shirt die Stiefel scarf die Hose waistcoat der Mantel

*Приложение 3

Clothes and Fashion of the Young.
“Which is the boy and which is the girl?” you may say, walking behind two long haired young people in a London street. Your question may arise from the fact that the young people are both dressed in jeans and sweaters. A parent may say, “I’m surprised so many, girls don’t trouble to dress up when they go out with their boy friends.” But another may answer that it’s one way they have of showing they are as independent as men. But the statement that girls don’t trouble to dress up is not correct. Most British girls today take a great deal of interest in clothes and enjoy looking attractive. In fact, they think much more about fashion than their mothers did twenty or more years ago. Not so long ago English women had the reputation of being amongst the worst dressed women in Europe. English men have always had the reputation for being smartly dressed. During the 1960s fashion shops for young people were opened all over Britain and London became the world’s most important fashion centre for the young. More than half of the ten million foreign tourists who come to Britain every year are under thirty and most of them never go further than London. Not only the girls go shopping. The boys go to Kensington and also to Chelsea to visit the famous fashion shops of these two districts of London. It is possible today to dress well without spending a great deal of money. Many shops sell clothes which are both cheap and modern. You would find it difficult to guess from their clothes the social background of the young people you see in the streets.

*Приложение 4

Schüler 1
Das sind ein … und eine Frau. Sie sehen ... aus. Die Frau hat ein … an. Das Kleid ist … . Der Mann hat …, … und … an. Das Hemd ist …. Die Hose sind …. Die Schuhe sind … .
Schüler 2
Das sind ein Mann und eine …. Sie … schick aus. Die … hat ein Kleid an. Das … ist blau . Der … hat Hose, Hemd und Schuhe an. Das … ist weiss. Die … sind braun. Die … sind schwarz .

*Приложение 5
- Good afternoon! - Guten Tag! - Good afternoon! Can I help you? - Guten Tag! Kannst du mir helfen? - Show me these blue jeans, please! - Zeigen Sie mir bitte diese blauen Jeans! - What size do you wear? - Welche Groesse haben Sie? - Thirty two. I like them very much! Do they suit me? - Zweiunddreissig. Die Jeans gefallen mir sehr gut. Passen sie mir? - You look smart. - Sie sehen schoen aus. - Thank you! - Danke schoen.

*Приложение 6
English Платье Кроссовки Юбка Футболка Джинсы Перчатки Брюки Пальто Туфли Рубашка Покажите мне, пожалуйста …! Сколько это стоит? Какой у Вас размер? Идёт ли это мне? Deutsch

*Приложение 7

Der Mode – Wettbewerb

ACHTUNG! ACHTUNG!

Das berühmte Modeprojekt “Vergiss mich nicht” organisiert einen Mode – Wettbewerb für

die Jugendlichen: schafft eine passende Kleidung fur einen berühmten Person!


В раздел основное общее образование