Создание сайта учителя и воспитателя
Публикация авторских работ и материалов
Свидетельство о публикации на сайте

"Чтение книг"

разработка открытого урока

Автор: Тотонова Галина Прокопьевна, учитель английского языка, МБОУ ВВСОШ №2 им.М.Т.Егорова, с.Верхневилюйск, Республика Саха(Якутия)



В раздел основное полное образование



Открытый урок по английскому языку Класс: 9 «а» класс МБОУ ВВСОШ №2 им.М.Т.Егорова Тема: Reading books Тип урока: Ролевая игра-интервью Оборудование: проектор, мультимедийная презентация
План урока

I. Начало урока:
1. Приветствие 2. Речевая зарядка 3. Цели и задачи урока
II. развитие навыков устной диалогической, монологической речи, аудирования, чтения:

III. Заключительный этап урока:
Подведение итога Рефлексия Домашнее задание Выставление оценок Ι. Обучающая: Совершенствование умений и навыков ведения диалогической и монологической речи по теме: «Чтение в нашей жизни» ΙΙ. Развивающие задачи: Развитие внимания, догадки, умения слушать, делать выводы и сообщения. Развитие способностей учащихся по переносу знакомых знаний , умений и навыков в различные речевые ситуации. Дальнейшее развитие способности к групповому общению. ΙΙΙ. Воспитательные задачи: Поддерживать у учащихся интерес к чтению английской и русской литературы, как источника знаний. Воспитывать у школьников чувства взаимопомощи во время работы в группе, паре.

Ход урока

The beginning of the lesson

1) Приветствие
-Good morning, children. How are you? - I’m fine. Thank you. I’m very glad to see you.
Речевая зарядка
T - What date is it today? T- Who is absent today?
Фонетическая зарядка

Установка мотивации
T-I want to begin our lesson with a poem. Let’s read it and guess what it is about, please:
We call them friends and we can find

A lot in them for our mind.

They teach us to be kind and clever.

Make friends with them once and forever
Repeat, please. T. So, what is it about? P.About book. That’s right. Do you like reading? –Yes, we do Yes, it’s very good.
Цели и задачи урока
So, at this lesson we’ll speak about reading books. You will practice in using vocabulary, making dialogue, listening, and reading.
Тренировка лексических

навыков
We have already learned the words about different genres of literature. Now, I want you to remember them. What genres do you know: a novel, a travel book, classic, a detective story, a fairytale, a romantic story, a biography, an adventure story, science fiction, a horror story, a historical book, a humorous story, encyclopedia, animal book, fantasy.
Thank you. And now read them Задание на сопоставление слов с их объяснением. - a book about some person’s life (a biography) - a story in which frightening and often unnatural things happen (a horror story) -an old story about great events and people in ancient times (historical book) - a story about journeys, events that is strange and dangerous (an adventure book) - a short story about fairies and magical people which end happily (fairy tale) - a book about imaginary future developments in science (science fiction)
Развитие навыков

диалогической речи
1 Answer my questions - What kind of book do you prefer? Why? - Oh, I’m fond of adventure stories, because it’s exciting. As for me, I like reading ………because it’s ...

Тренировка диалогических

навыков и развитие умения

работать в паре

Записывают на диктофоне
T - Work in pairs. Speak about your reading tastes. Make up your own dialogues. P1 – Do you like reading? P2 – I enjoy reading. I simply cannot imagine my life without books. P1 – and what kind of reading do you prefer? P2 - Oh, I’m fond of……….. I also like reading…….. P1 – What about Fantasy? P2 – I don’t like fantasy. I find it boring. P1 – Do you? How strange. To my mind fantasy is exciting reading. P2 – Well, I don’t find it exciting. And anyway, I prefer instructive reading.
Прослушивание диалогов
Учащиеся слушают свои записи диалогов
III Заключительный этап урока

Рефлексия

1)Подведение итогов

2) Homework

3)Выставление оценок
Teacher: The lesson is coming to the end. You've done everything quite well. What did you like? What was difficult? I think the lesson was interesting and useful. Imagine you are going to meat with a famous English writer. Write questions which you’d like to ask. Give writer’s answers I want to finish the lesson by the saying of M. Gorky: “Love a book! A book is a source of knowledge. And only knowledge can make us stronger and better”. Thank you for the lesson. Good-bye!

Использованная литература
1.Английский язык: Английский язык нового тысячелетия/ New Millennium English: Учебник для 9 кл. общеобразов.учрежд./О.Л.Гроза и др.-Обнинск: Титул,2014 2. Книга для учителя к учебнику “New Millennium English” для 9 кл.общеобр.учрежд. О.Л.Гроза и др.-Обнинск:Титул,2014г


В раздел основное полное образование