Напоминание

Разработка урока в соответствии с ФГОС


Автор: Салодуха Татьяна Ивановна
Должность: учитель английского и немецкого языков
Учебное заведение: МБОУ Слободищенская СОШ
Населённый пункт: с.Слободище .Дятьковский район, Брянская область
Наименование материала: Конспект урока в 6 классе к учебнику "Английский в фокусе" "Места, где можно поесть"
Тема: Разработка урока в соответствии с ФГОС
Раздел: среднее образование





Назад




Урок английского языка в 6 классе

Тема:Places to eat

Цели

обучающие:

— освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы

по теме «Еда, напитки»;

— освоить клише речевого этикета при выражении просьбы или

высказывании

предложения;

— повторить исчисляемые и неисчисляемые существительные и их

употребление

с неопределенными местоимениями;

— практиковать использование грамматических времен Present Simple,

Present

Continuous, Past Simple в разных видах

речевой деятельности;

— научить делать заказ в кафе или ресторане;

развивающие:

— развивать умения во всех видах речевой деятельности;

— развивать воображение при моделировании ситуаций общения;

— развивать умения классифицировать,категоризировать новую лексику (как

прием освоения);

воспитательные:

— воспитывать культуру питания как составляющую здорового образа

жизни;

— воспитывать уважение к традициям национальной кухни как части

культуры

разных стран мира.

Задачи

- развитие умений прогнозирования содержания текста, умений

ознакомительного чтения.

-развитие умений поискового чтения.

-развитие умения категоризировать существительные, обозначающие

продукты питания, распознавать интернациональные слова.

Формирование УУД:

Личностные: имеют желание учиться, понимают значение знания названия

мест для принятия пищи для изучения английского языка, руководствуются

значимыми учебными мотивами

Регулятивные: участвуют в распределением ролей в команде, оценивают

правильность выполнения действий на уровне адекватной ретроспективной

оценки, планируют свои действия в соответствии с поставленной задачей и

условиями её реализации..

Познавательные: слушают и отвечают на вопросы учителя, осуществляют

сравнение, сериацию и классификацию по заданным критериям.

Коммуникативные: понимают позицию партнёра, в том числе и отличную от

своей, согласовывают свои действия с учителем и одноклассниками,

контролируют действия партнёра, договариваются и приходят к общему

решению в совместной деятельности , в том числе в ситуации столкновения

интересов.

Ход урока

1.Организационный момент .Приветствие.

T.Good morning ,good morning,good morning to you!

Good morning,dear students! I am glad to see you!

S.Good morning,good morning,good morning to you!

Good morning,dear teacher! I am glad to see you!

2.Речевая зарядка. Формулирование проблемы, планирование

деятельности

(видеоролик со словами: Дети смотрят, проговаривают их, отвечают на

вопрос)

T: What are we going to talk about?

St: We are going to talk about restaurants

We are going to talk about cafes

T.Yes, you are right ,children. Restaurants,cafes,bars are places to eat.

Children,are you hungry?

St.Yes,I am.No,I am not.

T:If we are hungry we will choose the place where we can have dinner or

lunch.

How can we find it?

St

-We can buy a map. We can see signs for restaurants,cafes,bars with help of

Internet

- We can see with help of the Internet what we can eat, how much dishes cost.

-We can read the information in our textbooks.

3. Открытие нового знания. Чтение текста. Выполнение заданий к

тексту.

3.1 Pазвитие умений прогнозирования содержания текста, умений

ознакомительного чтения.Reading

T.Open your books, page 91.Look at the title, subheadings and the pictures.

T.What is this text about? ( Ex.1,p.91)

S. This text is about places to eat in the UK.

This text is about bars,restaurants

Listen,read and check.

T.Ex 2 ,p 91

Read the text again and match the places A-D to the statements 1-5

1-b

2-b

3-a

4-b

5-c

3.2 Speaking

Pазвитие умений поискового чтения; развитие умения категоризировать

существительные, обозначающие продукты питания, распознавать

интернациональные слова.

T.Read the text again and list all the names of desserts,drinks,meat,dairy

products and vegetables. Ex.3,p.91

Ключи:

Desserts: pastries, cakes

Drinks: soft drinks, juice, coffee

Meat: meat pies

Dairy products: butter

Vegetables: peas,tomato,potato

Which words are similar in our language?

T.What place would you like to visit in the UK?

St.

-I want to visit…

I want to visit…

4.Закрепление знаний. Работа над текстом видеоролика « Be polite at the

restaurant”Listening

T.Have you ever been to the restaurant?

St: Yes,I have.

No,I haven’t

Let’s go to the restaurant together!

( Видеоролик «В ресторане»)

T.What we should know about restaurant’s rules.

Students,we try to create them. You have words on your tables. Put the words

in the correct order and read the sentences.

St.We should be polite with the waiters.

We should say to a waiter “Good morning,good afternoon”

We should say to a waiter “ Please,thank you”

We mustn’t make a noise at the restaurant.

We mustn’t move furniture at the restaurant.

We must take a menu carefully

We mustn’t take pets to the restaurant

We can invite our friends to the restaurant

We can remove food from the restaurant in special boxes.

5.Физкультминутка.

We have neither restaurants nor cafes in our small town. But we can try tasty

food visiting our friends!

Let’s have a rest and remember a story about friends’ visits

Ones upon a time there lived Mister Smith and Mister Brown. One day Mister

Smith wanted to go to Mister Brown. He opened the door, went out, closed the

door and went up the hill, down the hill, up the hill , down the hill. He knocked at

the door. Nobody! And he went home. Up the hill, down the hill, up the hill, down

the hill. He opened the door, went into the house, closed the door /

On another day Mister Brown wanted to go to Mister Smith. He opened the door,

went out, closed the door and went up the hill, down the hill, up the hill, down the

hill. He knocked at the door. Nobody! And he went home up the hill, down the hill,

up the hill, down the hill. He opened the door, went into house and closed the door.

On the third day Mister Smith and Mister Brown wanted to go to each other. They

opened the door, went out, closed the door and went up the hill, down the hill, up

the hill, down the hill. They met, kissed and …went to our lesson!

6.Закрепление полученных знаний

6.16.2 Презентация проекта ( работа в группах)

T.I’ve told you,children,that there aren’t any restaurants in our town.

Do you want to have a restaurant or café in our town?

St.Yes,we do.

At home we have worked on our project “Russian Restaurant”

We have 3 groups here: business technologists, PR managers,administrators

-Business technologists have made a business plan .

.What do you need,children, to have an excellent restaurant or café?

St.We need a place for the restaurant

We need some money

We need a good cooker

We need a lot of friends

We need some furniture

We need many visitors

We need many good friends!

-PR-managers have made an advertisement for our restaurant

Welcome to our Russian restaurant!

It is the cheapest restaurant in our region! Our restaurant is the most comfortable

and modern!

We have much Russian food here! It is very tasty!

Many people visit it every day!

You can invite friends to our restaurant!

The motto of our restaurant is” Eat well,feel great,look wonderful!”

-administrators invite you, dear students and guests ,to our restaurant.

Welcome to our Russian restaurant

Please take yours sits!

This is our menu.

We have traditional food here: salads,pies,drinks.

Bon appetit!

T.

But children before eating let’s remember our table manners!

( Видеоролик о правилах поведения за столом)

7.Подведение итогов урока. Постановка перспективных целей.

Are you ready to visit the UK and to find out places to eat in London?

St. Yes we are .

Why do you think this way?

I know places to eat in the UK

Now I know names of desserts,drinks,meat,dairy products and vegetables

Now I know how to order food

Your home task is Ex.5,p.91

Collect information about some popular eating places in your country using

the Internet.Write a short article about them. Present it to the class.

8.Рефлексия

How are you ,children?

There are two types of smiles on your desks.

If you are fine you should show us a happy smile.

If you are not well you should show us a sad smile .

( Дети показывают смайлики)

1. Read the text again and match the places A-D to the statements 1-5

1-

2-

3-

4-

5-

2. T.Read the text again and list all the names of desserts,drinks,meat,dairy

products and vegetables. Ex.3,p.91

Desserts:

Drinks:

Meat:

Dairy products:

Vegetables:

1. Read the text again and match the places A-D to the statements 1-5

1-

2-

3-

4-

5-

_________________________________________________________________

2. T.Read the text again and list all the names of desserts,drinks,meat,dairy

products and vegetables. Ex.3,p.91

Desserts:

Drinks:

Meat:

Dairy products:

Vegetables:

_______________________________________________________________

We should be polite with waiters.

We should say to a waiter “Good morning,good afternoon”

We should say to a waiter “ Please,thank you”

We mustn’t make a noise at the restaurant.

We mustn’t move furniture at the restaurant.

We must take a menu carefully

We mustn’t take pets to the restaurant

We can invite our friends to the restaurant

We can remove food from the restaurant in special boxes.

---------------------------------------------------------------------

-Business technologists have made a business plan .

What do you need,children, to have an excellent restaurant or café?

St.We need a place for the restaurant

We need some money

We need a good cooker

We need a lot of friends

We need some furniture

----------------------------------------------------------------------

Are you ready to visit the UK and to find out places to eat in London?

St. Yes we are .

Why do you think this way?

I know places to eat in the UK

Now I know names of desserts,drinks,meat,dairy products and vegetables

Now I know how to order food

1. Read the text again and match the places A-D to the statements 1-5

1-

2-

3-

4-

5-

______________________________________________________________

2. T.Read the text again and list all the names of desserts,drinks,meat,dairy

products and vegetables. Ex.3,p.91

Desserts:

Drinks:

Meat:

Dairy products:

Vegetables:

______________________________________________________________

We should be polite with waiters.

We should say to a waiter “Good morning,good afternoon”

We should say to a waiter “ Please,thank you”

We mustn’t make a noise at the restaurant.

We mustn’t move furniture at the restaurant.

We must take a menu carefully

We mustn’t take pets to the restaurant

We can invite our friends to the restaurant

We can remove food from the restaurant in special boxes.

---------------------------------------------------------------------

-PR-managers have made an advertisement for our restaurant

Welcome to our Russian restaurant!

It is the cheapest restaurant in our region! Our restaurant is the most comfortable

and modern!

We have much Russian food here! It is very tasty!

Many people visit it every day!

You can invite friends to our restaurant!

The motto of our restaurant is” Eat well,feel great,look wonderful!”

----------------------------------------------------------------------

Are you ready to visit the UK and to find out places to eat in London?

St. Yes we are .

Why do you think this way?

I know places to eat in the UK

Now I know names of desserts,drinks,meat,dairy products and vegetables

Now I know how to order food

1. Read the text again and match the places A-D to the statements 1-5

1-

2-

3-

4-

5-

______________________________________________________________

2. T.Read the text again and list all the names of desserts,drinks,meat,dairy

products and vegetables. Ex.3,p.91

Desserts:

Drinks:

Meat:

Dairy products:

Vegetables:

______________________________________________________________

We should be polite with waiters.

We should say to a waiter “Good morning,good afternoon”

We should say to a waiter “ Please,thank you”

We mustn’t make a noise at the restaurant.

We mustn’t move furniture at the restaurant.

We must take a menu carefully

We mustn’t take pets to the restaurant

We can invite our friends to the restaurant

We can remove food from the restaurant in special boxes.

------------------------------------------------------------------------------

-administrators invite you, dear students and guests ,to our restaurant.

Welcome to our Russian restaurant

Please take yours sits!

This is our menu.

We have traditional food here: salads,pies,drinks.

Bon appetit!

--------------------------------------------------------------------------

Are you ready to visit the UK and to find out places to eat in London?

St. Yes we are .

Why do you think this way?

I know places to eat in the UK

Now I know names of desserts,drinks,meat,dairy products and vegetables

Now I know how to order food

We

should

be

polite

with

waiters

We

should

say

to

a waiter

Good

morning

good

afternoon

We

should

say

to

a waiter

please

thank

you

We

mustn’t

make

a noise

at

the

restaurant

We

mustn’t

move

furniture

at

the

restaurant

We

must

take

a

menu

carefully

We

mustn’t

take

pets

t

the

restaurant

We

can

invite

our

friends

to

the

restauran

t

We

can

remov

e

food

from

the

restauran

t

in

speci

al

boxes

Name:

5

4

3

Reading

1

2

Speaking

1

2

Presenting

Business technologists

PR- managers

Administrators

T.Have a look at the menu of one of the many restaurants and cafes of Barcelona,Spain.These are

typical dishes of lunch. How does it cost? The course of the Russian money is 64 for 64 Rb.How

does the lunch cost in Russian money?

P.Seven times 64 is 448 Rb

We can have lunch in the center of Barcelona for 448 Rb.

Урок английского языка в 6 классе

Тема

Цель:

Обучающие:

1. Конкретизировать знания о звуках и буквах

2. Создать условия для закрепления учащимися графического

отображения букв английского алфавита.

3. Формировать умения самостоятельно конструировать свои знания

Развивающие:

1.Развивать орфографическую зоркость, самостоятельный творческий

опыт учащихся

Воспитывающие:

1. Воспитывать коллективизм, сопереживание

2. Воспитывать чувства товарищества, сотрудничества и взаимопомощи

Планируемые результаты:

1. Предметные умения: Ученики могут называть буквы алфавита

1.

Правильно произносят английские звуки .

2.

Воспроизводят графически корректно буквы алфавита

3.

Понимают на слух речь учителя

5. Умеют находить буквы в ряду, соотносить большую и маленькую

букву, могут расположить буквы в алфавитном порядке

6. Умеют называть животных, их цвета

7.Умеют называть действия в речевом образце

2. Универсальные учебные действия

Личностные: имеют желание учиться, понимают значение знания алфавита

для изучения английского языка, руководствуются значимыми учебными

мотивами

Регулятивные: участвуют в распределением ролей в команде, оценивают

правильность выполнения действий на уровне адекватной ретроспективной

оценки, планируют свои действия в соответствии с поставленной задачей и

условиями её реализации..

Познавательные: используют знаково-символические средства ( буквы,

транскрипционные знаки), слушают и отвечают на вопросы учителя,

осуществляют сравнение, сериацию и классификацию по заданным

критериям.

Коммуникативные: понимают позицию партнёра, в том числе и отличную от

своей, согласовывают свои действия с учителем и одноклассниками,

контролируют действия партнёра, договариваются и приходят к общему

решению в совместной деятельности , в том числе в ситуации столкновения

интересов.

Основные понятия

Лексика классного обихода, пройденная в первом полугодии лексика по теме

«Животные», «Цвета», «Праздники»

Организация пространства

Межпредметные связи Информатика, окружающий мир, изобразительное

искусство

Формы работы Индивидуальная, групповая, фронтальная

Ресурсы

учебник,

- рабочая тетрадь,

-карточки с буквами английского алфавита

-плакат «Английский алфавит»,

-магнитные буквы английского алфавита

-обучающая компьютерная программа « Enjoy English.»

-игрушки

- новогодняя ёлка, жетоны.

Ход урока

1. Организационный момент

1.1.Приветствие

Good morning, good morning, good morning to you!

Good morning , good morning , I am glad to see you!

1.2.Представление

Good morning, children! I am glad to see you!

My name is Tatjana Ivanovna. I am an English teacher.

This is my friend. His name is Tom.

Tom wants to ask you some questions!

1.3 Диалоговая игра с куклой- марионеткой

Tom:

Hello! My name is Tom. What is your name? (Дети отвечают)

What is your surname?

I live in Great Britain. Where do you live?

I am 9.How old are you?

Tom: It is nice to meet you, children!

Том приглашает нас в гости к Элисон. Она готовится к празднику.

Попробуйте угадать, к какому празднику готовится Элисон.

2. Актуализация темы «Готовимся к Рождеству»

Look at the blackboard. We see here a tree. What tree is it? Какое это дерево?

Дети отвечают: Рождественская ёлка

That’s right! It is a Christmas tree.

Элисон готовится к Рождеству. А когда оно празднуется в Великобритании?

25 декабря

3. Речевая зарядка.

Children, we have another guest. It is a monkey. It’s name is Micky.Micky lives in

Africa.

Micky: Hello, children! I show you my house!

Дорогие ребята , обезьянка Микки приглашает вас в свой домик.

( Ребята выполняют речевую зарядку , тренируют звуки)

Обезьянка моет пол ( дети проводят кончиком языка по нижним зубам)

Обезьянка моет потолок ( дети проводят языком по верхним зубам)

Обезьянка выбивает пыль из занавесок ( t-t-t-t-t)

Обезьянка выбивает пыль из дивана ( d-d-d-d)

Обезьянка зовёт белочку поиграть с нею ( ei-ei-ei-ei)

Проползает по лесу змейка ( th-th-th-th межзубный глухой звук)

Летают пчёлки ( th-th-th-th-межзубный звонкий звук)

Обезьянка дразнит пчёлок и они её искусали. Она плачет ( oi-oi-oi)

Боль прошла , и обезьянка качается на качелях (a:-a, a:-a, a:-a)-

дифференциация долгих и кратких гласных.

Обезьянка очень озорная, любит играть, но она спешит на праздник. Она

написала постер с названием вечеринки, но пошёл дождик и размыл буквы на

нём.Помогите Микки восстановить буквы

4. Актуализация темы урока «Повторяем алфавит»

Children, help Micky read her poster

( На постере написана капельками дождя название тема урока “ABC-Party”,

дети восстанавливают буквы)

Children!

We are very glad to see you at Micky’s ABC-Party! You have been studying

English for 2 months. You have learnt the English alphabet.

Today we’ll have funny competition. You are divided into 3 teams. The first team

is the team of Father Frost? The second team is the team of Snowgirl, the third

team is the team of Snowman.

I will offer you different tasks and you will fulfill them. I’ll give you presents .

5.Фонетическая зарядка

Let’s sing a song about the ABC

( Дети поют песенку об алфавите)

6.Повторение букв.

6.1 Соотнести большие и маленькие буквы

Children, we have many ships in our sea, they have lost. Help our ships land the

correct island!

(На доске изображены кораблики с большими буквами, ниже- острова с

маленькими буквами. Детям необходимо найти для каждого кораблика

нужный остров- соотнести большую и маленькую буквы)

6.2 The next task is to put the letters in the alphabetic order.

( Детям предлагается разместить буквы на картинках в алфавитном порядке)

.

6.3 The next task . Put the alphabet together.

Детям предлагается поставить буквы в алфавитном порядке.( работа в парах)

Ребята, вам понравилась вечеринка Микки?

( Дети показывают Смайлики)

А сейчас Том приглашает нас к Элисон.

7.1 Аудирование. Повторение слов по теме «Животные», «Цвета»

Alison wants to go to shop and to buy a toy.

Работа с компьютерной программой.”Enjoy English”( Урок 30)

Дети выполняют задания

- ищут игрушку, которую купила Элисон ( коричневую обезьянку)

-«раскрашивают» игрушки в нужный цвет

7.2 Повторение лексики

К Элисон пришли гости . Как они называются?

Учитель показывает детям игрушки, дети называют их

Игра “Magic Scarf”

( Учитель прячет игрушки, дети отгадывают, какая игрушка отсутствует)

Do you like Alison’s party?

( Дети показывают Смайлики)

Stand up, children! Let’s play a game!

8. Физкультминутка.

Ones upon a time there lived Mister Smith and Mister Brown. One day Mister

Smith wanted to go to Mister Brown. He opened the door, went out, closed the

door and went up the hill, down the hill, up the hill , down the hill. He knocked at

the door. Nobody! And he went home. Up the hill, down the hill, up the hill, down

the hill. He opened the door, went into the house, closed the door .

On the other day Mister Brown wanted to go to Mister Smith. He opened the

door, went out, closed the door and went up the hill, down the hill, up the hill,

down the hill. He knocked at the door. Nobody! And he went home up the hill,

down the hill, up the hill, down the hill. He opened the door, went into house and

closed the door.

On the third day Mister Smith and Mister Brown wanted to go to each other. They

opened the door, went out, closed the door and went up the hill, down the hill, up

the hill, down the hill. They met, kissed and …went to our lesson!

9.Speaking.

Children, what do we celebrate on the 1-st of January?

Дети, а какой праздник мы празднуем 1 января?

Дети отвечают: Новый год!

Правильно, мы будем праздновать Новый 2014 год, год зимних Олимпийских

игр в Сочи. 7 февраля в Сочи пройдёт церемония открытия 22 зимних

олимпийских игр.

Наши спортсмены будут защищать честь страны.

В Греции, родине Олимпийских игр, был зажжён Олимпийский огонь.

Его привезли в Россию, и теперь он путешествует по нашей стране. Он уже

побывал в космосе.

У меня в руках палочка, это не простая палочка, а талисман участника

эстафеты Олимпийского огня, который учится в Москве.

Наш олимпийский огонёк тоже сегодня будет участвовать в эстафете.

Вы сейчас будете передавать его из рук в руки и говорить на английском

языке, что ты можешь сделать, чтобы быть здоровым и спортивным, стать в

будущем, может быть, даже Олимпийским чемпионом.

What can we do to be healthy and to be a good sportsman?

Дети по- очереди говорят: I can jump.

I can run, play football, play tennis…

15 января Олимпийский огонь прибудет в город Брянск. И вы можете сами

увидеть эстафету олимпийского огня.

9.Подведение итогов урока. Рефлексия.

Children! Thank you for your wonderful work.

Что мы сегодня делали на уроке?

Дети говорят: мы повторили алфавит, цвета, названия игрушек

Домашнее задание : У.2, с.53, у.4, с. 54

You have faces in your hands. They are funny and sad.

And you? Are you funny or sad after our lesson?

Show me your face, please!

Учитель просит показать смайлики с грустными и весёлыми лицами, чтобы

оценить настроение детей после урока.

Children! Now I count your points and I give you marks.

I wish you, your teachers, our guests a Marry Christmas and a Happy New Year!

(Дети считают полученные очки, учитель выставляет отметки. )

Звучит песня “I wish you a Marry Christmas!”

Учитель: I and my friends Tom and Micky want to say “Good bye.”

Good bye, children!

Дети: Good bye, teacher, Tom and Micky!



В раздел образования