Напоминание

В прошлом


Автор: Иванова Екатерина Викторовна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МБОУ "СОШ № 21"
Населённый пункт: город Салават Республики Башкортостан
Наименование материала: методическая разработка урока для 6 класса
Тема: В прошлом
Раздел: среднее образование





Назад




Открытый урок в 6 классе на тему «В прошлом»

Автор-составитель:

Иванова Е.В.,

учитель английского языка

Салават

2017

1.

Организационный момент.

Приветствие учителя:

- Good morning, boys and girls! I hope you are all feeling well today. I’m glad to meet

you.

Ученики:

- Good morning, Ekaterina Viktorovna! Good morning, good morning to you! Good

morning, good morning! We are all glad to see you too!

Учитель:

- Students, look at the picture. (Слайд 1). What do you think it is? What can you see in the

picture? Does anybody know what we are going to speak about at the lesson today?

Ученики догадываются о теме урока, выражая предположение I think, I suppose…,

отвечая на вопросы учителя.

Учитель:

- Today we are going to speak about the past life in Mineral Park . We remember some

words and use them to make up statements. We read the text and discuss the things

connecting with the past events. We know the Past Simple tense, meet some regular verbs

and do exercises.

2.

Фонетическая зарядка.

Чтение скороговорки (Слайд 2). Дети прослушивают скороговорку, повторяют за

учителем сложные в произношении слова, тренируются в произношении

скороговорки.

The more we study, the more we know,

The more we know, the more we forget,

The more we forget, the less we know,

The less we know, the less we forget,

The less we forget, the more we know,

Why study?

3.

Основная часть.

Учитель:

- Look at the board. Match the opposites, translate them.(Слайд 3)

- Answer questions about the picture. (Слайд 3)

1. Was Mineral Park a deserted town in 1871?

2. Were the streets quiet?

3. Were the houses ugly?

4. Was Mineral Park polluted?

- Describe the town to your partner. Use all the answers.

( In 1871, Mineral Park wasn’t a deserted town. The streets were quiet. The houses

weren’t ugly. They were small and beautiful. Mineral Park wasn’t polluted. It was clean).

-

Listen to the text, p.66

( Перед прослушиванием обратить внимание детей на выделенные слова в

тексте. Перевод слов дан на раздаточном материале)

-

Now let’s read it

-

Name the correct answer, ex.3 – What is a ghost town?

1.

a town ghosts live in

2.

a town which does not exist any more

3.

a town in which people lived but now there aren’t any

Физминутка. ( Слайд 4)

( По необходимости можно повторить и третий раз)

Teddy Bear, Teddy Bear, touch your nose

Teddy Bear, Teddy Bear, touch your toes;

Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,

Teddy Bear, Teddy Bear, turn around.

Teddy Bear, Teddy Bear, turn around,

Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,

Teddy Bear, Teddy Bear, reach up high,

Teddy Bear, Teddy Bear, wink one eye,

Teddy Bear, Teddy Bear, slap your knees,

Teddy Bear, Teddy Bear, sit down please.

- Ребята, вы поняли, что это город-призрак. Там никто не живет. Все события, описанные в

тексте, произошли давно. В каком времени написан текст?

( Дети отвечают)

- Текст написан в прошедшем времени. Сегодня мы познакомимся с временем Past Simple.

(Учителем объясняется данная тема, уделяя особое внимание образованию второй формы

правильных глаголов. Тема расписывается на доске. Дается информация кратко. Уделить

внимание чтению окончания –ed, ознакомить с правилом.)

- Boys and girls, find in the text verbs with – ed ending.

( Дети ищут, называют глаголы. Таким образом, идет отработка чтения данного

окончания.)

- Let’s do the following task. On the board there are the second form of the verb. You need to

write the first one. ( Слайд 5)

( Дети работают в тетрадях. Далее проверяют себя с помощью выполненного задания на

экране).

1. wanted – want

2. opened – open

3. washed – wash

4. worked – work

5. carried – carry

6. cooked – cook

7. cleaned – clean

8. watched – watch

9. played – play

10. visited – visit

11. travelled – travel

12. listened - listen

- Put the verb into Past Simple using the time pointer in brackets. (Далее проверяем, делая

акцент на правильности произношения окончания). (Слайд 6)

1. Sharon moves to London. ( last month)

Sharon moved to London last month.

2. My friends watch TV. ( last night)

My friends watched TV last night.

3. His father works in a mine. ( in 1995)

His father worked in a mine in 1995.

4. She often visits her grandma. ( yesterday)

She visited her grandma yesterday.

5. He always cleans his room. ( last Monday)

He cleaned his room last Monday.

6. Tom often cooks. ( two days ago)

Tom cooked two days ago.

4. Заключительная часть. Домашнее задание.

- This lesson we talked about second form of regular verbs in Past Simple. We talked about

spelling and reading rules of the –ed ending. At home you are to do ex.6, p.67.

Write the past

simple forms of the verbs in correct box according to spelling and reading rules of the –ed

ending.

5. Подведение итогов. Рефлексия.

(Учитель подводит итоги урока)

- What did we talk about this lesson? What did you like best? What task was the most difficult?

(Ребята по кругу высказываются одним предложением, выбирая начало фразы из

рефлексивного экрана на доске): (Слайд 7)

1. Сегодня я узнал… (Today I have known (about)…)

2. Было интересно… (… was interesting to me)

3. Было трудно… (…. was difficult for me)

4. Я выполнял задания… ( I did exercises …)

5. Я понял, что… (I have understood that …)

6. Теперь я могу… (I can …)

7. Я почувствовал, что… (I felt that …)

8. Я научился… (I have learnt to …)

9. Я попробую… (I will try to …)

10. Меня удивило… (…surprised me)

11. Мне захотелось… (I would like to ….)

-

Oh, I think you are tired. You look bored. Thank you for the lesson. Glad to meet you.

Let’s have a break. Good bye!

-

Good bye! Nice to meet you too!



В раздел образования