Напоминание

"В гостях у сказки"


Автор: Назирова Рамза Каниповна
Должность: учитель родного языка
Учебное заведение: ГБОУ "Казанская школа-интернат №7 для детей с ОВЗ"
Населённый пункт: Казань
Наименование материала: Разработка внеклассного мероприятия
Тема: "В гостях у сказки"
Раздел: среднее образование





Назад




Внеклассное мероприятие на русском и татарском языках

“В гостях у сказки” (Экияттэ кунакта”)

Ведущий. Здравствуйте дорогие гости, ученики!

Сегодня у нас праздник «В гостях у сказки».

Алып баручы. Исэнмесез, кадерле кунаклар һәм укучылар!

БYген бездэ бэйрэм- экиятлэр бэйрэме.

1 нче укучы. Бэйрэмсез бик күнелсез бит,

Бэйрэмнэр кирэк безгэ.

Бэйрэмнэр кирэк сезгэ дэ,

Кирэк хэммэбезгэ дэ.

2 нче укучы. Кирэк икэн без бэйрэмне

Экияттэн дэ ясыйбыз.

Экият герое була

Шул кичэдэ кайсыбыз?

Песня “Кояшлы ил”

Кояшлы ил безнен ил, безнен ил

КYге аның гел аяз, гел аяз

Бэхетле балалар без, хәрчак тыныч илебез

Бэйрэм хэрбер кэнебез.

Менэ бүген без бергэ, без бергэ

Экияттэ кунакта, кунакта

Кайберлэрен без сезгэ, БYген кичэбездэ

КYрсэтербез уйнап та.

Су анасы, ШYрэле, ШYрэле,

КYптэнге дусларыбыз, дусларыбыз,

Бу экиятлэр кечкенэдэн Yк инде

Бергэ бик еш булабыз.

3 ученик. Мы с хорошей сказкой неразлучны,

А чудес у сказки до небес!

Вы представьте: как бы стало скучно,

Если б в мире не было чудес!

4 ученик. В древности слагались небылицы,

И сейчас рождаются они:

Вот книжные герои сходят со страницы

Прямо к нам, в сегодняшние дни!

5 ученик. Плывут угрюмые века,

Плывут, как в небе облака,

Спешат, бегут за годом год,

А сказка- на тебе!- живет!

6 ученик. Когда и кто ее сложил

В своей избушке где-то -

И самый старый старожил

Не даст тебе ответа.

7 ученик. И про зверей, и про царей,

И что на свете было-

Всё сказка в памяти своей

Нам с вами сохранила.

8 ученик. Она живет в любом дому

И странствует по странам.

А почему?

Все: Да потому, что без неё нельзя нам.

В мире много сказок.

Алып баручы. Э хэзер беренче уенны башлыйбыз

-

Бу кайсы экиятлэрдэн?

Ведущий. Вам предлагается игра «Угадай сказку» по отрывку.

“Кыз эстэл янында эч урындык күрде:

Берсе- Михаил Ивановичныкы, икенчесе

кечерэк- Настасья Петровнаныкы,

эченчесе- кечкенэ Мишутканыкы”

экиятнең исеме ничек? ( “Эч аю”)

Инценировка отрывка из сказки “Три медведя”

Алып баручы. 2 нче эзекне тынлагыз.

“Бер эбинен ике этэче булган. Аларнын берсе- ак, икенчесе- кара булган.

Этэчлэр күп вакытларын сугышып Yткэрэлэр икэн.”

Этэчлэрнен исемнәре ничек? («Чукмар белэн Тукмар”).

Экиятне кем язган? (Абдулла Алиш)

Алып баручы. Латышская народная песня ”Петушок”

Утром, только зорька над землёй встаёт

Звонко на дворе наш петушок поёт.

Припев: Петушок, погромче пой,

Разбуди меня с зарей.

Этэч.

Муса Жэлил.

Тан ата бугай,

Этэч кычкыра:-Кикри-КYК,кикри-КYК! Кири -КYК!

Алып баручы. Эченчесен тынлыйбыз.

Яшэгэн ди бер ак җэнлек.

Анын бер кызы булган.

Аякларын тундырып,

Урман докторына килгэн.

Ул нинди кыз? (Куян кызы)

Экиятнеңн исеме ничек? Аны кем язган? (Абдулла Алишнын “Куян кызы”

экияте)

Ведущий. Козлятушки-ребятушки,

Открывайте двери.

Ваша мать пришла,

Молока принесла.

Из какой это сказки? ( “Волк и семеро козлят”)

ШYрэле килеп керэ.

ШYрэле. Менэ кайда икэн алар. Нигэ бик тавышланасыз, эллэ кети-кети

уйныйсызмы? Ягез эле. Бергэлэп уйныйк! Кайсыгыздан башлыйм!

Алып баручы. Таныдыгызмы ШYрэлене, ул экиятне кем язган?

(Габдулла Тукай)

Алып баручы. ШYрәле, туктале, без монда уйныйбыз, күнел ачабыз. Э син

явызланасын.

ШYрэле. Кети-кети уйнау явызланумыни? Бик кызыклы уен инде ул. Эллэ

анардан башка да уеннар буламы?

Алып баручы. Була. Менә без БYген ” Экияттэ кунакта” уенын уйныйбыз.

ШYрэле, син җырлый белэсенме?

ШYрэле. Ни була соң ул җырлый, кети-кетиме?

Алып баручы. Юк, менэ син карап тор эле, ошаса, Yзен дэ жырларсын.

“Шyрэле” жыры башкарыла.

ШYрэле. Ай-яй. Матур жырлыйсыз икэн. Бик кYнелле икэн сездэ.Шулай да

мин урманыма кайтыйм инде, берэрсе утын кисэргэ килмэдеме икэн. Кети-

кети уйныйсы килэ башлады.

ШYрәле китә.

Ведущий. Сказки просят: «А сейчас, вы, друзья, узнайте нас».

А сказку нужно узнать по рисунку.

Ведущий. О чем-то скрипит половица,

И спице опять не спится,

Присев на кровати, подушки

Уже навострили ушки...

И сразу меняются лица.

Меняются звуки и краски...

Тихонько скрипит половица,

По комнате ходит сказка.

Маленькая девочка весело бежит

По тропинке к домику,что в лесу стоит.

Нужно этой девочке к бабушке скорей,

Отнести корзиночку, посланную с ней.

Кто это? (Красная Шапочка, Кызыл Калфак)

Под музыку вбегает Красная Шапочка, поет песню.

Красная Шапочка.

- Здравствуйте, ребята! Вы меня, конечно, узнали!

-А вы знаете из какой я сказки? А кто её автор?

-А много ли сказок вы знаете?

-А вот это мы сейчас проверим!

-Из какой сказки эти слова?

1.Ночь настала, месяц всходит

Поле всё Иван обходит,

Озираючись кругом.

И садится под кустом.

Звезды на небе считает и краюшку уплетает. (П.Ершов”Конёк-горбунок”)

2.А какая сказка начинается словами:

“Маленькие дети! Ни за что на свете

Не ходите, дети, в Африку гулять”?

3. А теперь про чей-то дом

Разговор мы поведем...

В нем богатая хозяйка припеваючи жила,

Но беда пришла нежданно- этот дом сгорел дотла.

4. А кто из вас знает какие слова нужно было произнести, чтобы цветик-

семицветик исполнил желание?

(Лети, лети, лепесток,

Через запад на восток,

Через север, через юг,

Возвращайся, сделав круг.

Лишь коснешься ты земли,

Быть по-моему вели...)

4. Ну и последняя загадка.

“Кто-то за кого-то ухватился крепко

-Ох, никак не вытянуть

-Ох, села крепко!

Но ещё помощники скоро прибегут.

Победит упрямицу дружный общий труд!

(Репка)

А по-татарски «репка» будет «шалкан»

Ведущий. На всех делах- события печать,

Они дались недаром человеку,

Так разрешите сказку нам начать,

Смотрите, слушайте,

Как вырастил дед репу.

Алып баручы. Сез экиятлэрне бик яхшы белэсез.

Эйдэгез “ Шалкан” экиятен карыйк.

Бабай. Кэз кэннэре бик кYнелле,

Бик кYп жимешлэр пешэ.

Кэбестэ, шалкан элгерэ

Алмалар коелып тэшэ.

Шалкан чэчэм, шалкан чэчэм

Балаларга БYлэккэ!

Шалкан ничек зур булган!

Ай-һай уныш бик унган!

Алып баручы. Бабай шалканга тотына.

Бер, ике, эч, хич җитми кэч.

Тартып чыгара алмый.

Бабай. Бик зур булган шалканым

Алып кайта алмадым

Эбине чакырыйм эле.

Карчык, чык эле!

Эби (чыгып). Ай-ай нинди шалкан зур!

Ай-ай нинди ул матур!

Картым, бик шатландым

ИкэY тартыйк шалканны.

Алып баручы. Эби-бабайга, бабай шалканга тотына

Тарталар, тарталар

Эби белән бабай. Бер, ике, эч!

Хич җитми көч!

Алып баручы. Тартып чыгара алмыйлар.

Бабай. Ай-яй, булмый карчык,

Кызны чакырып кил.

Эби. Эйдә, кызым, кырга шалкан алырга.

Алып баручы. Онык-эбигэ, эби-бабайга, бабай шалканга тотына.

Тарталар, тарталар.

Бергэ! Бер, ике, эч!Хич җитми көч!

Алып баручы. Тартып чыгара алмыйлар!

Онык. Минем бар Маэмаем

Кара борын Акбаем.

КYп йэгерэ, кYп эрэ, кYп ишетэ, күп кYрэ.

Мин чакырыйм маэмайны,

Yзебезнен Акбайны.

Акбай, эйдэ кырга-шалкан алырга.

Алып баручы. Акбай-оныкка, онык-эбигэ, эби-бабайга, бабай шалканга

тотына. Тарталар, тарталар.

Бергэ. Бер, ике, эч, дYрт, бездэ кэч кYп.

Шалкан, шалкан,я инде чык!

Алып баручы. Тартып чыгара алмыйлар.

Акбай. Бар кечкенэ пескэем,

Бик акыллы дускаем.

КYзләре ялт-йолт итэ,

Мыегы жиргәэ житэ.

Мин чакырыйм песине,

Безнен песи бик кэчле.

-Песи,дус, син эйдэме?

Безгә булыш, эйдэле!

Песи. Мияу-мияу хэзер килэм.

Мин атаклы мэчемен.

Тычкан-кYсе эзлимен.

Алып баручы. Песи-Акбайга, Акбай-оныкка, онык-эбигэ, эби-бабайга,

бабай шалканга тотына.

Бергэ. Бер, ике, өч, дүрт,биш,

Шалкан, биреш!

Алып баручы.Тартып чыгара алмыйлар.

Песи. Мин чакырыйм тычканны,

Бик тэ кэчле КYршене!

Тычкан, туган, КYрче:

БишэYнен житми кэче,

Эйдэ кырга-шалкан алырга.

Тычкан. Мин Тычкан, бик кечкенэ,

КYзлэрем яхшы кYрэ,

Кэчем бик күп булганга,

Сезгэ килэм ярдэмгэ.

Алып баручы. Тычкан-песигэ, песи-Акбайга, Акбай-оныкка, онык-эбигэ,

эби- бабайга, бабай шалканга тотына.Тарталар, тарталар...

Бергэ. Бер, ике, эч, ДYрт, биш,алты,

Шалканы зур, жир каты.

Эйдэ, ныграк тарт тагы.

Ур-ра, булды! Без аны чыгардык!

Бер, ике, эч!

Бездэ дуслык, бездэ кэч!

Алып баручы. Балалар, сезгэ экият ошадымы? Ни эчен чыгара алганнар?

Балалар. Чэнки алар КYп, чэнки алар дус.

Алып баручы. Эйе, балалар,дуслык-ул кэч . Дус булсагыз, хэрвакыт

Жинэрсез.

Ведущий. Ребята, а почему они смогли вытащить репку.

Дети. Потому что их много и они дружны.

Ведущий. Мораль этой сказки: “Дружно не грузно, а врозь-хоть брось.”

В заключении нашего праздника споем песню “Дружба крепкая”



В раздел образования