Автор: Хуснутдинов Ринат Раилевич
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МАОУ "СОШ № 4"
Населённый пункт: город Миасс, Челябинская область
Наименование материала: статья
Тема: Использование опорных схем при работе с текстом на уроках английского языка
Раздел: среднее образование
Цель этапа
Этап
Деятельность учителя
Деятельность учащихся
Мотивация
учащихся
на
постановку
темы
и
цели
1.Вводно-
мотивационны
й этап
Рефлексия
Hello, boys and girls. Sit
down, please. I am glad to see
you. My name is…
How are you? I’d like to make
friends with you at this lesson.
Let’s be friends!
Look
at
these
famous
proverbs.
What
word
is
missed?
Try to guess what we will
speak about today.
What
kind of friends?
Evaluate
yourself,
your
knowledge at the beginning of
the lesson, please
0 1 2 3
Mark “0”- if you can’t say
anything about true friends in
English.
Mark “1”- if you can say
some words about friends,
“2” - if you can describe good
friends confidently in English.
“3”
–
you
can
describe
good/bad
friends’
qualities
and what a true friend should
do in English,
Hello, teacher.
учащиеся распределены по
группам
СЛАЙД: Пословицы
(Приложение)
About friends.
A true friend.
(СЛАЙД С ТЕМОЙ)
A TRUE FRIEND
Самооценивание