Автор: Аляева Елизавета Анзоровна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МБОУ "Гимназия №2"
Населённый пункт: г.о. Балашиха, Московская область
Наименование материала: разработка открытого урока
Тема: "Здоровый образ жизни"
Раздел: среднее образование
Разработка урока английского языка для седьмого класса
Здоровый образ жизни
Тема урока: Обобщение материала по теме «Здоровый образ жизни»
Тип урока: обобщающий
Цель: закрепление лексико-грамматического материала по теме «Здоровый образ
жизни»
Задачи урока:
Учебный аспект:
1)
развитие и совершенствование умений и навыков говорения, понимания на слух,
чтения и письма,
2)
повторение разделов «Здоровье», «Гигиена», «Советы».
Познавательный аспект:
1)
отработка изученных слов,
2)
знакомство с новым приемом - физкультминутка.
Развивающий аспект:
1)
развитие внимания, способностей выражать свое мнение,
2)
развитие навыков самостоятельной и коллективной работы,
3)
развитие логики высказывания, умения систематизировать свои знания,
4)
развитие способности обобщению и рефлексии.
Воспитательный аспект:
1)
воспитание уважения к ответу собеседника,
2)
воспитание бережного отношения к своему здоровью и здоровью окружающих
людей.
Оборудование: компьютер с колонками, мультимедийное оборудование, презентация,
карточки для создания «облака слов», реквизит для ролевой игры «Я врач»,
раздаточный материал, карточки для рефлексии, конфеты для поощрения.
План-конспект урока
Этапы
учебного
занятия
Деятельность учителя
Примеч
ание
1.
Организацио
нный
момент +
«разогревка»
(Organization
of the lesson +
Warm-up)
Teacher: Good morning dear boys and girls! Glad to see
you! I will be your English teacher today. My name is
Marina Nikolaevna Take your sits, please. Let`s start our
lesson.
(учащиеся садятся за столы)
Teacher: There are many good and happy moments in our
life. And today we have one of them. We are going to have
an unusual lesson, because we`ll speak about important
things.
Teacher: And first of all I want to know, what is the date
today?
P – Today is …
Teacher: And what is the weather like today? Do you like
it? Is it hot today?
2.
Формулировк
а темы и
целей урока
(Getting to
know the
topic)
Teacher: Now, I think, it`s time to know the aim of our
lesson. Look around yourself. What do you see?
P – Different words.
Teacher: Yes, you are right. Could you help me make the
cloud of words! Stand up, find and stick all these words
here.
(прикрепляем слова к доске, получилось облако)
Teacher: In all these words you see only one red letter.
Could you make up a word from these letters?
(собирают из букв слово «Health»)
And this word is the key word and the topic of our lesson
today.
3.
Фонетическа
я разминка
(Phonetic
practice)
Teacher: Dear friends, today you are not pupils, you are
doctors! Put these caps on.
(ученики надевают шапочки врача)
Teacher: The doctor usually helps to give advice. Now
look at the screen and give advice to you patients.
за
каждый
правильн
ый ответ
учащиеся
получают
конфету
(картинки больных людей на экране, которым дети
дают советы с помощью конструкции You should…/You
shouldn`t…)
To do it better, open your books and use the ex. 25 at p.
____.
4. Тренировка
лексики
(training of
vocabulary)
Teacher: Do you know all words from this topic? Are you
ready to repeat? OK! Let`s read and fill in the text missing
words.
(происходит деление на 2 группы, учащимся раздается
текст с пропущенными словами, которые обозначены
значками. Необходимо вставить в текст
пропущенные слова)
5.
Физкультми
нутка
(Physical
break)
Teacher: I see your are not usual doctors. You are young,
so smart, so talented, so active and energetic. That`s why
you are modern doctors. And it`s time for a modern break.
Let`s stand up and be rappers together.
Visiting the doctor for a check up
Visiting the doctor for a check up
When I go to the doctor
First I wait in the waiting room
Visiting the doctor for a check up
The lady at the desk says
They`ll call my name soon
Visiting the doctor for a check
Visiting the doctor for a check
In the waiting room I read and play
Visiting the doctor for a check up
Everyone smiles and it`s OK
Visiting the doctor for a check up
учащиеся
исполняют
песню
6.
Закрепление
изученного
материала с
помощью
аудиотекста
(Fixing the
material)
Teacher: And now it`s time listen to the conversation
between the doctor and his patient. Be very attentive. You
will work in pairs and should find the answer to one
question. Every pair has it`s own question.
7. Проект
Teacher: Are you creative persons? Let`s make a project.
Divide into three groups and choose correct answers.
Then stick them around our healthy men.
(ученики
выбирают
из
перечня
фраз
только
те,
которые
отвечают
на
вопрос
– To be healthy you
must)
7.
Завершение
работы.
Выводы.
Оценка
работы
учащихся.
Teacher: Dear friends I was very happy to work with you
today. You were very active and brave. So, if you have
three vitamins – your mark is 5, if you have 2 vitamins –
your mark is 4. If you have only 1 vitamin – be active next
lesson.
8. Домашнее
задание
(Home
assignment)
Teacher: You home task would be to find different proverbs
about healthy way of life and illustrate them.
9. Итог
урока.
Рефлексия
Teacher: Thank you for the lesson once again and I want
to know do you like our lesson.
(в банку крепят пилюли)
Red – like
Blue – don`t like
Teacher: Now you may be free. See you later. Bye-bye!!!